Artigos sobre o meio editorial

The readability of typefaces and the subsequent mood or emotion created in the reader

In Artigo, Eastern Kentucky University, Journal of Education for Business on setembro 22, 2008 at 11:42 pm

Título: The readability of typefaces and the subsequent mood or emotion created in the reader
Autor:
John E Gump
Publicado em: Journal of Education for Business, vol. 76, nº 5, may/jun 2001, pp. 270-273
Data: 2001
Nº de páginas: 4

Acesso: Heldref Publications

Clique aqui para visualizar

Abstract: Gump surveyed a sample of students and faculty on their perceptions of the readability of, and emotion imparted by, 10 typefaces. He found that the majority of subjects agreed on the readability factor of 10 typefaces. He found a lack of consensus regarding the (a) overall easiest-to-read, (b) most-difficult-to-read and (c) favorite typeface.

Anúncios

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s

%d blogueiros gostam disto: